Knokke-Heist bezoeken als toerist?

6 jaar na elkaar 10.000 stickers, dat moet je verdienen!

Ondanks de soms gure weersomstandigheden zijn de vrijwilligers van het Rode Kruis Knokke-Heist er voor het 6de jaar na elkaar in geslaagd 10.000 stickers te verkopen. De eerste dag zaten ze al terug aan het gemiddelde van vorig jaar, mede ook dankzij de inzet van hun peter van de actie zanger en presentator Louis Flion die als gelegenheidsverkoper, samen met zijn moeder, in korte tijd een 100-tal stickers verkocht. Na 4 dagen verkopen haalde de plaatselijke hulporganisatie uiteindelijk de kaap van de 10.000 stickers.

Emotionele opsteker

Dit is niet alleen een financiële, maar ook een emotionele opsteker. “We hebben gemerkt bij de mensen dat er een grote bereidheid was om ons te steunen en dat geeft ons een fijn gevoel, en een bevestiging dat het werk van al onze vrijwilligers gewaardeerd wordt. En wat is nu het geheim van onze afdeling? Organisatie, Motivatie, Solidariteit en Gedrevenheid, als één familie, als vrienden, dat is kort samengevat hoe wij dit aanpakken” vertelt communicatieverantwoordelijke Peter Warlop.

Investeren in zorgmateriaal voor de bevolking van Knokke-Heist

Bij de Knokke-Heistse afdeling wordt de opbrengst onder andere aangewend om nieuwe werkpakken aan te kopen, het leslokaal voor de EHBO-lessen te voorzien van comfortabele stoelen, twee elektrische fietsen voor de fietsploeg op evenementen, en uiteraard verzorgingsmateriaal. Kortom uitrusting om onze mensen op een zo efficiënt mogelijke manier hun werk te kunnen laten doen bij het lesgeven, de zorgbib, op evenementen en bloedinzamelingen, en noem maar op. Dit allemaal om de bevolking van Knokke-Heist te helpen waar nodig. Het Rode Kruis Knokke-Heist wil iedereen bedanken die ook van deze stickeractie opnieuw een succes heeft gemaakt!

Vertel het verder

Via Facebook Via Twitter