Knokke-Heist bezoeken als toerist?

Vragen over de waardebon? Hier het antwoord!

Met een waardebon bedankt Knokke-Heist de inwoners en tweedeverblijvers voor hun geduld tijdens de coronalockdown. Tegelijk geeft het gemeentebestuur de lokale handelaars en horeca een duwtje in de rug, want je kunt de bon enkel bij hen bijeen sparen en besteden. Alle info vind je overzichtelijk terug op onze speciale webpagina en in de infobrochure die je samen met je kaart in je bus vond of binnenkort zal vinden. Toch blijken heel wat inwoners en tweedeverblijvers nog met vragen te zitten over de waardebon. Het antwoord op de meest gestelde vragen vind je hieronder. 

Ondervind je problemen tijdens het registreren? 

  • Gebruik de internetbrowser Google Chrome. Deze werkt het best voor de registratie. 
  •  Registreer jouw gezin met de naam van het gezinshoofd (de naam die op je gepersonaliseerde envelop staat).  
  • Ben je inwoner van Knokke-Heist? Dan gaat het om het wettelijke gezinshoofd.  
  • Ben je tweedeverblijver? Dan is het de naam van de persoon die de tweedeverblijfstaks betaalt. Je krijgt je spaarkaart en de infobrochure trouwens op je thuisadres (niet op het adres van je tweede verblijf). 
  • Bij het registreren moet je je rijksregisternummer ingeven. Vul dit als één doorlopend cijfer in (dus aaneengeschreven zonder streepjes of puntjes).  
  • Rondde je je registratie af, maar kreeg je toch geen bevestigingsmail? Het systeem stuurt inderdaad geen mail meer ter bevestiging. Dat is gelukkig geen probleem. Van zodra je het gele scherm ziet met de bevestiging van je registratie, is je kaart actief en kun je starten met sparen. 

Wil je het aantal punten op jouw kaart controleren? 

Dat kan via deze link. Opgelet: bovenaan zie je ‘kaart’ en ‘inloggen’ staan. Je kan je puntensaldo enkel controleren door bij ‘inloggen’ je e-mailadres en wachtwoord in te geven.  

Wat is het nummer van je spaarkaart? 

Dat vind je op je QR-kaartje. Dus enkel de code op de spaarkaart die je via de post hebt ontvangen, is de correcte. 

Waar vind je de deelnemende handelaars? 

Die kun je hier terugvinden. De deelnemende handelaars hebben meestal ook een raamsticker hangen. 

Kreeg je de spaarkaart en infofolder nog niet in je brievenbus? 

Even geduld, er zijn wat bedelingsproblemen geweest door een technische fout en een staking bij Bpost. Alle spaarkaarten en infofolders zijn onderweg. 

 

Door een fout in de eerste uren toen het platform live ging, ondervinden enkele van de 40 000 inwoners/tweedeverblijvers mogelijks wat vreemde zaken of problemen. Wisely heeft de fout gevonden en zijn nu de geïmpacteerde kaarten aan het recht zetten één per één. Maak je geen zorgen. Alles komt goed.

1. Bij registratie wordt uw kohierartikel of rijksregisternummer niet teruggevonden?

--> Je bent inwoner? Je dient je ervan te verzekeren dat je het rijksregisternummer gebruikt van het gezinshoofd.

--> Je bent tweedeverblijver? Je dient je ervan te verzekeren dat je het kohier van de gemeente gebruikt van 2020 en niet bv het aanslagbiljet van de provincie of dat van vorig jaar. 

--> Bij verdere vragen kan je sturen naar knokke-heist@wearewisely.com.

 

2. Na registratie van jouw fysieke kaart uit het magazine, zag je op het bevestigingsscherm een andere kaartnummer verschijnen dan deze die op jouw fysieke kaart staat?

--> Je kan verder sparen met jouw fysieke kaart. Negeer het nummer dat op het bevestigingsscherm verscheen of de pdf die je daar kon downloaden.

--> Maak je geen zorgen. Jouw punten worden bijgehouden en je zal geen punten verliezen.

--> Laat Wisely zeker het kaartnummer van jouw fysieke kaart weten via knokke-heist@wearewisely.com

--> Wisely zal je verder contacteren. 

 

3. Wanneer je op het portaal inlogt om jouw puntensaldo te controleren, ziet je dat jouw kaart op een andere naam is geregistreerd of dat jouw transacties noch jouw puntensaldo overeen komt met de realiteit.

--> Je kan verder sparen met jouw fysieke kaart. Negeer het nummer dat op het bevestigingsscherm verscheen of de pdf die je daar kon downloaden.

--> Maak je geen zorgen. Jouw punten worden bijgehouden en je zal geen punten verliezen.

--> Laat ons zeker het kaartnummer van jouw fysieke kaart weten via knokke-heist@wearewisely.com.

--> Wisely zal je verder contacteren. 

 

4. Jouw kaart blijkt geblokkeerd te zijn toen je probeerde te scannen bij een handelaar.

--> Laat Wisely zeker het kaartnummer van jouw fysieke kaart weten via knokke-heist@wearewisely.com.

--> Stuur Wisely ook het ticket van jouw aankoop. Wisely zal je de punten alsnog toekennen.

--> Maak je geen zorgen. Jouw punten worden bijgehouden en je zal geen punten verliezen.

--> Intussen zal Wisely het nodige doen om jouw kaart te deblokkeren en zullen wij je verder contacteren.

 

5. Bij het scannen bij de handelaar zegt de handelaar dat je nog niet geregistreerd bent?

--> De handelaar kan dit schermpje overslaan en je alsnog jouw punten toekennen.

--> Intussen kan je je alsnog registreren.

--> Meen je dat je toch al geregistreerd bent? Laat Wisely dan even jouw kaartnummer weten via knokke-heist@wearewisely.com.

--> Wisely zal je verder contacteren.

 

Heb je nog vragen waar je hier geen antwoord op ziet? 

Neem dan nog eens grondig alle info door op onze webpagina https://www.myknokke-heist.be/waardebon. Deze pagina kun je overigens ook in het Frans, Engels en Duits raadplegen. Dit doe je door rechts bovenaan de taal te veranderen op de website.  

Blijf je toch nog zitten met een vraag? De medewerkers van de balies van de gemeente Knokke-Heist helpen je graag verder. 

Toerisme Knokke (Zeedijk 660) 
Toerisme Heist (Pannenstraat 138) 
Stadhuis (A. Verweeplein 1) 
Sociaal Huis (Kraaiennestplein 1) 
Cultuurcentrum en Bibliotheek Scharpoord (Maxim Willemspad 1) 
Sportcentrum De Stormmeeuw (E. Verheyestraat 14) 
Bibliotheek Heist (Kerkstraat 32) 

Vertel het verder

Via Facebook Via Twitter