Knokke-Heist bezoeken als toerist?

Verzilver van 12 oktober tot 6 december je waardebon bij onze lokale handelaars

Naar aanleiding van de coronacrisis werkte het gemeentebestuur een gesofisticeerd waardebonsysteem uit dat bij inwoners en tweedeverblijvers het Covid-19-leed wat moet verzachten en tegelijkertijd de lokale economie een boost geeft in deze moeilijke periode.   Tot 30 september 2020 konden inwoners en tweedeverblijvers met hun waardebonkaart punten sparen bij ruim 600 deelnemende handelaars. Samen zorgden ze voor een omzet van bijna 15 miljoen euro bij de deelnemende ondernemers. Begin oktober zette het gemeentebestuur 1/3 of ¼ van het puntentotaal op iedere digitale spaarkaart van respectievelijk de vaste inwoners en tweedeverblijvers om in euro’s. Voor de eigen inwoners gaat het om een bedrag van maximaal 150 euro per gezin, voor de tweedeverblijvers om maximum 200 euro.   

Waardebon pompt 3 tot 4 miljoen euro extra in de lokale economie 

Van 12 oktober tot 6 december 2020 kunnen de gezinnen met hun waardebonkaart dit bedrag nu uitgeven bij de deelnemende handelaars. Het gemeentebestuur verwacht dat de waardebon zo opnieuw 3 tot 4 miljoen euro extra in de lokale economie zal pompen. Heel wat zaken bieden dan ook een leuk extraatje aan om dit potentieel cliënteel over de streep te trekken en de bon in hun handelszaak uit te geven.  

 

Digitale waardebon handige manier van betalen 

Voor de consument is de gemeentelijke waardebonkaart een handige manier van betalen. Je kan de waardebon in één of meerdere keren gebruiken. Ligt je aankoopbedrag lager, dan wordt het gespendeerde bedrag afgetrokken van de waardebon. Ligt het aankoopbedrag hoger, dan kan je het resterende bedrag gewoon bijbetalen. Het gemeentebestuur maakt zich sterk dat het de aankoopsom die de bevolking met hun digitale betaalkaart bij de handelaar betaalt, binnen de 2 weken op de rekening van de lokale ondernemers zal storten. 

Relanceplan werpt zijn vruchten af 

Het relanceplan werpt dus duidelijk zijn vruchten af en helpt de lokale handelaars de moeilijke periode tussen het zomerseizoen en de kerstvakantie te overbruggen. De Shop in the Name of Love-campagne met o.a. een gratis shuttledienst ondersteunt niet alleen de bestaande handelszaken maar stimuleert ook de tijdelijke pop-ups om zich definitief in Knokke-Heist te komen vestigen. Zo liet de zaakvoerster van de opduikshop Pink & Sugar in de Kustlaan 60 alvast aan de dienst Lokale Economie weten dat ze haar tijdelijk handelscontract met 9 jaar verlengt. Het gemeentebestuur hoopt dat nog heel wat andere uitbaters van pop-ups dit voorbeeld volgen en zo het handelsapparaat van de badplaats versterken met hippe en trendy handelszaken.  

Voor alle info: https://www.knokke-heist.be/ondernemen-en-werken/verzilver-je-waardebon-bij-de-lokale-handelaars 

Vertel het verder

Via Facebook Via Twitter