Knokke-Heist bezoeken als toerist?

Pop-up The Guest: totaalbeleving voor fashionista’s, fijnproevers, sportievelingen en kunstliefhebbers

De helft van een sfeervolle villa in de Kustlaan 110 -112 werd de laatste weken omgetoverd tot een nieuwe pop-up. Zoals de naam van de multibrand pop-up store doet vermoeden, biedt The Guest onderdak aan een 30-tal verschillende grote merken en kleinere veelbelovende labels. De multibrand-pop-upstore biedt bijgevolg een totaalbeleving op een beperkte oppervlakte. Er wordt samengewerkt met overwegend Belgische merken voor het shopgedeelte, maar ook fijnproevers of sportievelingen komen er aan hun trekken. Kunstliefhebbers worden er verwelkomd door een opvallend kunstwerk van Arne Quinze.  

Keuken van TV-kok Sofie Dumon 

Golfen zoals in de Container Cup: het kan op de bovenste verdieping. Het Zoute werd zelfs digitaal nagebouwd als parcours. En in de keuken van Sofie Dumont vind je dan weer de lekkerste gerechten. “Ik heb niet lang getwijfeld om in dit project te stappen”, vertelt de televisiechef. “Het is een uniek concept waar ik graag mijn samenwerking aan verleen. De kaart werd opgesteld alsof je gasten zou ontvangen, van ontbijt tot diner.” En wanneer de maag gevuld is, kan je kuieren door verschillende pop-upstores op één locatie. Een leuke zonnebril of handtas nodig? In The Guest vind je het gegarandeerd.  

Juwelenautomaat 

Billion Avenue installeerde er aan de buitengevel zelfs de eerste juwelenautomaat in ons land. "Volledig coronaproof én ideaal voor wie last minute nog een leuk cadeautje zoekt, en geen fles wijn uit de nachtwinkel wil kopen", zegt zaakvoerster Julie Deaulmerie. "Voor zover wij weten, zijn we in België de eersten die hiermee uitpakken." Voor de duidelijkheid: peperdure juwelen zijn er in de automaat niet te vinden. De sieraden variëren in prijs tussen de 17 en 25 euro. Op de verpakking staat ook telkens een duidelijke foto, zodat klanten precies zien wat ze kopen. De juwelenautomaat blijft nog tot 31 augustus staan langs de Kustlaan 110 en is 24/7 beschikbaar.  

Samen sterk is de boodschap 

De boodschap achter het concept is “samen sterk”. Aangezien de retail de laatste maanden zware klappen kreeg én ook al sterretjes zag door online shopping, kwam Pop-Media met het idee om Belgische merken een platform te bieden. Zo winnen zij aan naambekendheid bij het grote (en kapitaalkrachtige) publiek in Knokke-Heist.  

“Het is eigenlijk een showroom voor verschillende brands. Mensen kunnen hier producten aankopen, maar bij interesse gaan ze een merk al sneller eens online opzoeken”, legt Nicolas Van Doosselaere uit. “Verkoop is helemaal niet dood. Die boodschap willen we vooral brengen. Wij faciliteren de pop-up, maar het verhaal wordt wel degelijk geschreven door de brands die hier hun ding doen. Er zijn misschien geen grote events, maar samen gaan we een erg mooie zomer tegemoet”, vult hij aan. 

Wat nu in Knokke-Heist staat, verschijnt straks misschien ook in pakweg Antwerpen of Brussel. Pop-Media wil het concept na de zomermaanden exporteren naar de grootsteden. 

Pop-ups voor grote namen 

Het bedrijfje Pop-Media is gespecialiseerd in pop-ups voor grote namen. Onder andere de Tomorrowland Boutique op de Meir van Antwerpen werd door hen verzorgd. Ook Porsche en andere A-brands zijn klant. “We blijven hier deze zomer, daarna willen we The Guest in het binnenland presenteren”, geeft Van Doosselaere nog mee. 

Voor meer info: https://www.lofficiel.be/nl/mode/pop-up-the-guest-in-knokke 

 

(Bronnen: Het Nieuwsblad - Het Laatste Nieuws – L' Officiel )  

Vertel het verder

Via Facebook Via Twitter