Knokke-Heist bezoeken als toerist?

Ook bekende influencers in de wolken met onze interactieve fiets- & wandelroutes in het teken van sociale media

We lieten het je onlangs al weten: deze zomer wijzen de sociale media je de weg in Knokke-Heist. De badstad ontwierp drie nieuwe wandel- en fietsroutes, elk gebaseerd op een ander social mediaplatform. Zo toont de Instagram-route je de meest fotogenieke plekjes van de gemeente, neemt de TikTok-route je mee op een avontuurlijke tocht met allerlei ‘challenges’ en gaat de LinkedIn-route dieper in op het rijke ondernemersverleden en -heden van Knokke-Heist. De kersverse routes werden ondertussen al getest en goedgekeurd door een reeks influencers. Ze laten de stad van een andere kant zien en tegelijk bezorgen ze heel wat toffe en interessante content om te delen op de respectievelijke platformen.

Influencers geven het goede voorbeeld

Om de routes te testen, stuurde Knokke-Heist een aantal influencers op pad. Zij kregen als eerste de kans om de verborgen parels van de badstad te ontdekken, te smullen van les petites histoires van de rich & famous en de inventieve TikTok-challenges uit te proberen. Ze tonen hoe je creatief omspringt met de hotspots en de routes, en welke toffe, instagrammable koffiebars, restaurants en cafeetjes je onderweg moet uitproberen. Onder andere Tiany Kiriloff & haar gezin, Steven Van Belleghem, Paulien Riemis, Sarah Bossuwé, Dennis Van Peel en Maud Van der Vorst hebben ondertussen al genoten van de verschillende routes.

Maud Van De Velde over de Tik Tok-route: "De TikTok-route is een hele toffe daguitstap met vrienden of familie. Als je nog niet vertrouwd bent met het platform, is het ook de ideale manier om TikTok te leren kennen. Je krijgt een aantal challenges uitgelegd en je leert hoe de app werkt."

Didier Engels over de Linked In-route: "Met de LinkedIn-fietsroute van Knokke-Heist kom je zowel op mooie, rustige plaatsen als op locaties die de ondernemerskant van de gemeente in de kijker zetten."

Online én offline beleving

Door hun nieuwe fiets- en wandelroutes te laten inspireren door bekende sociale mediaplatformen slaat het gemeentebestuur de brug tussen online en offline beleving van de kustgemeente. Bezoekers kunnen Knokke-Heist op een hele nieuwe manier ontdekken. Elk platform heeft immers zijn eigen kenmerken, en die werden maximaal benut in de keuze van de hotspots van de diverse routes. Zo word je op de Instagram-wandelroute niet enkel op de mooiste plekjes gewezen, maar krijg je ook tips mee om de perfecte foto te maken. En met de TikTok-fietsroute kan de hele familie aan de slag door de interactieve ‘challenges’ die je onderweg moet uitvoeren. De content (foto’s en video’s) die mensen maken tijdens hun tocht kan dan weer een eigen leven krijgen online, via de sociale media-accounts van de bezoekers en via de kanalen van Knokke-Heist zelf.

Een instagrammable centrum

Naast de vele fotowaardige plekjes die de gemeente rijk is, vind je ook enkele gloednieuwe instawalls op de Instagram-route. Knokke-Heist liet maar liefst 10 nieuwe instawaardige designs ontwerpen en plaatsen in winkelstraten. Jonge creatieven als Kaart Blanche, Skinn, Suzanne Akgun, Sissi Lauwers en Studio Caro gingen aan de slag om de mooiste decors voor jouw foto’s te ontwerpen en het centrum op te fleuren.

Praktisch

Alle routes zijn te vinden op de website en via de sociale media van Knokke-Heist. Een papieren routeplan kan voor elk van de routes gratis afgehaald worden op het kantoor van Toerisme Knokke-Heist (Zeedijk 660). Via de #myKH kan je foto’s en video’s delen om kans te maken op publicatie in het KH Magazine of op de sociale mediakanalen van Toerisme Knokke-Heist: Instagram: @myknokkeheist & Facebook: Knokke-Heist.

Vertel het verder

Via Facebook Via Twitter