Knokke-Heist bezoeken als toerist?

Knokke-Heist investeert in stijlvolle en duurzame parasols voor de horeca

Op donderdag 25 juni 2020 werden op het Keith Haringplein, Maurice Lippensplein, Alfred Verweeplein, Lichttorenplein en in de Lippenslaan de eerste parasols op de terrasuitbreidingen geplaatst, die het gemeentebestuur heeft toegelaten in de nasleep van de coronacrisis. Knokke-Heist kiest voor een uniforme look van de horecazaken en kocht daarom voor een bedrag van 120.000 euro designparasols van de West-Vlaamse fabrikant Umbrosa. Deze parasols worden doorverhuurd aan de horeca-uitbaters. Het Roeselaarse bedrijf biedt daarbij voor het eerst ook een servicepakket aan voor onderhoud en herstellingen.  

 

In het kader van het toeristisch-economisch herstelplan mogen de terrassen van horecazaken alvast tot 31 oktober 2020 worden uitgebreid en zijn de uitbaters ook ontheven van de gemeentelijke belasting inzake inname van de openbare weg. Het gemeentebestuur koppelde daar een aantal strikte voorwaarden aan, die een kwalitatief straatbeeld moeten garanderen. Zo mogen o.a. enkel witte designparasols worden geplaatst van het type Umbrosa, die door de gemeente werden aangekocht en nu worden verhuurd.  

 

100% West-Vlaams product 

CEO Christophe Haemers van Umbrosa: “Tijdens de ontwikkeling van onze producten hechten we erg veel belang aan de kwaliteit en duurzaamheid van de gebruikte materialen. Het design is innovatief en eerder luxueus. De twee modellen dat het gemeentebestuur geselecteerd heeft (Infina en Spectra), zijn tijdloos, vierkant en hebben een wit parasoldoek. Niet toevallig is zijn deze modellen highrunners uit de Umbrosa-collectie. De parasols zijn een 100% Belgisch, zelfs West-Vlaams product. We werken geregeld samen met internationale designers, maar de productie gebeurt volledig in België en in eigen beheer. Zo worden de parasoldoeken in ons Roeselaars atelier manueel gesneden, genaaid en getest. Alleen zo kunnen we de kwaliteit en een perfecte afwerking garanderen. We werken enkel met duurzaam aluminium, UV-bestendige materialen en kwalitatieve stoffen, die tegen een stootje kunnen en jarenlang meegaan.”  

 

“Parasol-as-a-service” 

De Roeselaarse producent van innovatieve schaduwoplossingen biedt in primeur ook een servicepakket aan. “We lanceren een vorm van ‘parasol-as-a-service’”, zegt Christophe Haemers met een glimlach. “Elk onderhoud of een eventuele herstelling is namelijk inbegrepen in de overeenkomst met het gemeentebestuur. Een horeca-uitbater die een probleem ervaart, kan contact opnemen met onze technische dienst en wordt binnen de 48 uur geholpen. Indien nodig, vervangen we de parasol meteen.”  

Vertel het verder

Via Facebook Via Twitter