Knokke-Heist bezoeken als toerist?

Nu ook toeristische info in vakantiecentrum Holiday Village

Voor de eerste keer organiseerde het provinciebedrijf Westtoer voor 16 kampeerbedrijven en 2 vakantiecentra aan de Kust een begeleidingstraject ‘Onthaal. Tijdens de opleiding werd er dieper ingegaan op de inrichting van het onthaal, de informatie die er beschikbaar is en hoe gasten het onthaal beleven. Alle deelnemers kregen in Holiday Village in de Natiënlaan een toeristisch infobord met de vermelding “Vragen staat (gast)vrij. Ook zaakvoerders Parcifal Coeman en Sabrine Corriez van Holiday Village mochten uit handen van algemeen directeur Stefaan Gheysen en Dirk Metsu, secretaris Recread een dergelijk bord in ontvangst nemen.

Informatie en beleving

Het begeleidingstraject ging van start in het voorjaar van 2019. Ondernemers konden zich gratis inschrijven. De opleiding doelt op de uitbouw van een goed onthaal. De beschikbaarheid van correcte en relevante informatie was daarbij één van de bouwstenen. De ondernemers werden wegwijs gemaakt in de toeristische informatie over hun eigen streek en de volledige Kust.

Ook de beleving van het onthaal kwam aan bod. De ondernemers leerden hoe ze hun onthaal en de informatie kunnen aanpassen naar tevredenheid van elke individuele klant. Tot slot werd de fysieke inrichting van het onthaal of de receptie aangepakt. Interieurdokter Hilde De Rode en Sabine Rosseel namen alle ontvangstruimtes onder de loep en gaven de ondernemers tips op maat om de ruimte aantrekkelijker te maken.

Recent onderzoek toonde aan dat gasten van vakantiecentra en kampeerbedrijven vaak op zoek zijn naar toeristische informatie over de streek. Het onthaal van de ondernemers is meestal de eerste plek waarbij ze daarvoor aankloppen. Met 124 West-Vlaamse kampeerbedrijven, waarvan 100 aan de Kust, is deze sector erg belangrijk. Daarom zal Westtoer het gastvrij onthaal op campings en vakantiecentra nog verder uitbouwen.

Vertel het verder

Via Facebook Via Twitter