Knokke-Heist bezoeken als toerist?
Ja Nee

Gratis opleiding voor jobstudenten en flexi-jobbers in kusthoreca  

De horeca aan de Kust is bezorgd over het structureel personeelstekort. De sector zoekt naar oplossingen voor de tewerkstelling in de horeca. Studenten en flexi-jobbers kunnen vanaf maart gratis opleidingen volgen om kennis te maken met de diverse aspecten van ‘werken in de horeca’. De initiatiefnemers willen met de opleiding ‘de Kust serveert’ de drempel verlagen om te werken in de horeca. 

Dit voorjaar staan drie reeksen van drie sessies (telkens van 18.30 tot 21.30 uur) op de agenda (19-20-21 maart in Oostende, 26-27-28 maart in Blankenberge, 26-27-28 maart in Koksijde). Tijdens deze drie avonden worden de basis horeca skills aangeleerd. Een extra opleiding voor keukenmedewerker is voorzien op 20 en 21 maart in Blankenberge. Op het einde van elke reeks krijgen de deelnemers een certificaat overhandigd en is er de mogelijkheid tot een meet & greet met potentiële werkgevers. 

Sabien Lahaye-Battheu, gedeputeerde en voorzitter Westtoer: “De schaarste op de arbeidsmarkt blijft ook gevolgen hebben voor de toeristische sector. Vanuit Westtoer willen we volop de kaart trekken van kwalitatieve dienstverlening en de horeca-uitbaters zijn vaak het eerste en enige persoonlijke contact van de toerist in West-Vlaanderen. Medewerkers in de horeca hebben een belangrijke functie in de toeristische sector.” 

Jean de Bethune, gedeputeerde en voorzitter POM West-Vlaanderen: “De Kust heeft de grootste horecadichtheid van alle toeristische regio’s. Voor al deze ondernemingen is het essentieel om geschikt personeel te vinden. Met deze opleidingen willen we de drempelvrees van potentiële werknemers verlagen en enthousiastelingen een kans geven om in deze dynamische sector te werken. Zo investeren we in de toekomst van de horecasector aan de Kust door jong en oud de nodige vaardigheden aan te leren.” 

Imagocampagne ‘Horecalover’                                                                                    

Na de lancering in het voorjaar van 2023 wordt ook nu de imagocampagne ‘Horecalover’ verdergezet. Korte filmpjes met getuigenissen van enthousiaste medewerkers in de horeca zorgen voor een inspirerend verhaal. De campagne wil geïnteresseerden aanzetten om een horeca-opleiding te volgen en te solliciteren in de horecasector aan de Kust. De campagne loopt via de online kanalen en offline kanalen. Met aangepaste boodschappen ligt de focus telkens op specifieke doelgroepen. 

Deze actie kadert in het partnerschap van Westtoer, POM West-Vlaanderen, de Streekwerking Kust van de Provincie West-Vlaanderen, VDAB, Horeca Forma en Horeca West-Vlaanderen met als doelstelling om de tewerkstelling in de West-Vlaamse horeca te stimuleren. 

Alle info: https://www.horecalover.be 

Vertel het verder

Via Facebook Via Twitter