Woonloket
Welke premies kan ik aanvragen voor mijn renovatie? Ik wil (ver)huren; wat nu? Ik ben alleenstaand en wil iets kopen; wat zijn mijn opties?
Sinds 1 januari 2022 heeft Knokke-Heist een Woonloket in het Sociaal Huis (Kraaiennestplein 1 bus 3, 8301 Knokke-Heist).
Een kort overzichtje waarvoor je in het woonloket terecht kan:
- Informatie over betaalbaar kopen: bijv. Hoost, ...
- Informatie over woonpremies: bijv. Mijn Verbouwpremie, aanpassingspremie, huursubsidie, …
- Informatie over woonkwaliteit: bijv. is mijn woning kwalitatief genoeg om te verhuren?
- Huren en verhuren: conflicten, wetgeving, …
- Informatie over als eigenaar verhuren aan het sociaal of betaalbaar verhuurkantoor
- Informatie over sociaal kopen: bijv. Vivendo in Ramskapelle
- Alles over woonvormen: kangoeroewoning, co-housing, coöperatief wonen…
- Inschrijvingen voor sociaal of betaalbaar wonen
- Algemene informatie: adreswijziging, tweede verblijf, vakantieverhuur, Airbnb, verhuizen, ...
Het woonloket is telefonisch geopend van maandag t.e.m. vrijdag, telkens van 9 uur t.e.m. 11.30 uur. In de namiddag is het woonloket geopend op afspraak. Een afspraak maken kan via woonloket@knokke-heist.be of via T 050 530 989.