Knokke-Heist bezoeken als toerist?
Ja Nee

Crisiscommunicatie

Omschrijving

Crisiscommunicatie in een noodsituatie is enerzijds de bevolking waarschuwen en geruststellen en anderzijds de bevolking informeren over de situatie, het verloop ervan en de maatregelen die door de overheid genomen worden.

Discipline 5 staat in voor de informatie en communicatie aan de bevolking:

  • het waarschuwen van de bevolking;
  • het informeren van slachtoffers en de familieleden van slachtoffers;
  • het informeren van de (betrokken) bevolking over de te nemen beschermingsmaatregelen;
  • het informeren van de (betrokken) bevolking over de maatregelen die door de overheid getroffen worden;
  • het informeren van het publiek, dat zich concreet weerspiegelt in:
  1. telefonische vragen van de pers;
  2. telefonische vragen van de bevolking;
  3. de pers die ter plaatse komt;
  4. nieuwsgierige bevolking die ter plaatse toestroomt

 

Meer info?

Preventie & Veiligheid