Verplichte electronische facturatie
Elektronische facturatie verplicht
Sinds 1 november 2022 is er een verplichting op e-facturatie naar alle overheden in België. Ook facturen voor het bestuur Knokke-Heist moet je dus via e-facturatie versturen. De exacte datum van de verplichting is gekoppeld aan het facturatiebedrag:
- Voor overheidsopdrachten waarvan de geraamde waarde gelijk of hoger is dan de drempel voor Europese bekendmaking, is e-facturatie verplicht sinds 1 november 2022.
- Voor overheidsopdrachten vanaf € 30.000 is e-facturatie verplicht sinds 1 mei 2023.
- Voor overheidsopdrachten tussen de € 3.000 de € 30.000 geldt de verplichting vanaf 1 maart 2024.
- Overheidsopdrachten onder de € 3.000 zijn voorlopig vrijgesteld, maar het is mogelijk dat het bestuur Knokke-Heist dit nog herziet. Je mag deze facturen tot nader order dus ook als PDF-bestand per mail sturen naar facturatie@knokke-heist.be (gemeentebestuur) of ocmw.facturatie@knokke-heist.be (OCMW-bestuur).
Werk je nog niet met e-facturatie?
Op de site van de federale overheid vind je meer informatie over de verschillende mogelijkheden.
Het Gemeentebestuur Knokke-Heist aanvaardt elektronische facturen in XML-formaat via het internationale Open/Peppol bis-netwerk. Voor technische vragen hierover contacteer je de Access Point Provider via einvoicelocalgov@arco.be.
Wat moet er zeker op je factuur staan?
Klik hier voor meer informatie.