Knokke-Heist bezoeken als toerist?
Ja Nee

Infopunt Sociaal Huis

  • Welke energieleverancier is voor mij de goedkoopste?
  • Ik word ouder; heb ik recht op extra tegemoetkomingen?
  • Mijn kind heeft een beperking; waar hebben wij recht op?
  • Ik krijg papieren die ik niet altijd goed begrijp; wie helpt mij?
  • Er zijn enkele facturen die ik niet direct kan betalen; wat nu?
  • Mijn leven staat op zijn kop! Waar moet ik naar toe?

Naar het Infopunt Sociaal Huis Knokke-Heist!

Bij het Infopunt kun je terecht met al je hulp- en welzijnsvragen. De medewerkers helpen bijvoorbeeld met aanvragen voor:

  • gemeentelijke premies;
  • parkeerkaarten (voor personen met een handicap);
  • financiële tegemoetkoming (voor personen met een handicap);
  • het Groeipakket;
  • een afbetaalplan;
  • het sociaal tarief;
  • een zorgbudget voor zwaar zorgbehoevenden en voor ouderen met een zorgnood;
  • studietoelagen voor hoger onderwijs.
  • ...

 

Het Infopunt bemiddelt voor jou:

  • met je waterbedrijf;
  • met je gas- of elektriciteitsmaatschappij.

Het Infopunt helpt met het vertalen en (her)formuleren van brieven en formulieren, gaat met jou op zoek naar de goedkoopste energieleverancier,…

Kortom, je kunt bij het Infopunt van het Sociaal Huis terecht voor alles wat je sociale rechten aanbelangt. Heb je een hulpvraag? Aarzel niet, stel ze! Als de medewerkers je niet kunnen helpen, begeleiden ze je verder naar de juiste dienst.

Nieuwe openingsuren

Infopunt zonder afspraak:
Dinsdag, donderdag en vrijdag van 9 tot 11.30 uur
Derde dinsdag van de maand van 16 tot 18 uur

Infopunt op afspraak:
Maandag- en woensdagvoormiddag.
Elke werkdag vanaf 13.30u.

Contact:
Kraaiennestplein 1 bus 1, 8301 Knokke-Heist
T 050 530 900
infopuntsociaalhuis@knokke-heist.be

Vertel het verder

Via Facebook Via Twitter