De ziekenhuiswebsite van AZ Zeno behaalde een score van 94,6% tijdens de onafhankelijke website-audit van het Vlaams Instituut voor Kwaliteit van Zorg (VIKZ). Deze audit onderzoekt of er voldoende duidelijke, begrijpbare en relevante informatie voor patiënten beschikbaar is op de website van het ziekenhuis. Met deze hoge score behoort AZ Zeno tot de best scorende ziekenhuizen in Vlaanderen.
Duidelijke informatie als basis voor kwaliteitsvolle zorg
Patiënten goed informeren is een cruciaal onderdeel van kwaliteitsvolle zorg. Via de website vinden patiënten en bezoekers praktische informatie over de ziekenhuislocaties, bereikbaarheid en het zorgaanbod, maar ook duidelijke uitleg over procedures, onderzoeken en behandelingen. “Een goed geïnformeerde patiënt voelt zich meer op zijn gemak en kan beter meebeslissen over zijn zorgtraject,” zegt algemeen directeur van AZ Zeno, Patrice Buyck. “We zetten al jaren sterk in op een transparante en gebruiksvriendelijke website en zijn blij dat dit erkend wordt.”
Toegankelijk & gebruiksvriendelijk
Ook achter de schermen wordt er dagelijks gewerkt aan een toegankelijke en duidelijke website. “Onze website moet niet alleen informatief zijn, maar ook vlot vindbaar en gebruiksvriendelijk, voor élke bezoeker,” vult facilitair directeur Jo Dendauw aan. “Van bezoekuren tot parkeermogelijkheden en praktische info: we zorgen ervoor dat patiënten zich ook online snel wegwijs voelen binnen AZ Zeno.”
De website-audit van het VIKZ gebeurt jaarlijks en toetst alle ziekenhuizen in Vlaanderen aan dezelfde criteria. Zo wordt onder meer gekeken naar de leesbaarheid, volledigheid en gebruiksvriendelijkheid van de website. AZ Zeno blijft investeren in heldere communicatie en transparante informatie voor alle patiënten, bezoekers en zorgpartners.