Knokke-Heist bezoeken als toerist?
Ja Nee

Nieuwe campagne ‘Zeemodus’ versterkt het imago van de Kust

Het autonoom provinciebedrijf Westtoer en de tien kustgemeenten presenteren vanaf zaterdag 1 maart 2025 een nieuwe campagne. De originele campagne ‘Zeemodus, Unieke staat van zijn aan de Kust’ toont de bijzondere troeven van de Kust. De actie versterkt het imago van de Kust in Vlaanderen, Franstalig België en de buurlanden. Vlaams minister voor Toerisme Melissa Depraetere ondersteunt deze campagne en maakt zo van de Kust een topprioriteit.

Authenticiteit en gastvrijheid als inspiratiebron
De Belgische kust blijft met 27,3 miljoen overnachtingen per jaar één van dé belangrijkste toeristische bestemmingen in België. Om deze status hoog te houden presenteert Westtoer voor 2025 en 2026 de originele campagne ‘Zeemodus’ die het eigentijdse imago van de Kust versterkt. Het gevoel van authenticiteit en gastvrijheid zijn daarbij de inspiratie en zorgen voor een invitatie om naar zee te reizen,

Zeemodus, Unieke staat van zijn aan de Kust 
Na de succesvolle Triënnale Beaufort in 2024 wordt het sfeervolle imago van de Kust het thema in 2025. De nieuwe campagne ‘Zeemodus’ en de baseline ‘Unieke staat van zijn aan de Kust’ speelt vanaf 1 maart 2025 in op de gevoelsmatige meerwaarde van een verblijf aan zee. De zee heeft de neiging ons naar zich toe te roepen, als een magneet. De ‘Zeemodus’ zorgt bij ieder van ons voor een aangenaam en vrij gevoel. Eigentijdse beelden en originele verhaallijnen inspireren om naar de Kust reizen.

Terug naar zee 
De zee, het strand en de Kust roepen bij veel Belgen een nostalgisch gevoel op. Velen hebben persoonlijke jeugdherinneringen aan hun vakantie aan zee. ‘Zeemodus’ linkt ook naar deze bijzondere invalshoek. Deze herinneringen opnieuw samen beleven met de volgende generaties onderlijnt het tijdloze en veelzijdige karakter van de Kust.

Hedendaagse bestemming 
De Kust is een bestemming die niet alleen diverse leeftijden maar ook verschillende doelgroepen aanspreekt. Het veelzijdig aanbod van natuur, kunst en cultuur, actief beleven en culinair genieten blijft een sterke troef. De imagocampagne ‘Zeemodus’ heeft een eigentijdse verpakking en presenteert de gastvrije Kust als een hedendaagse bestemming voor de vier seizoenen.

De campagne ‘Zeemodus’ loopt in 2025 en 2026. Westtoer voorziet acties in Vlaanderen, Franstalig België en de buurlanden (Nederland, Frankrijk, Duitsland, GH Luxemburg). Naast de billboards en radiospots zullen ook (online) televisiespots en digitale campagnes een breed publiek bereiken in binnen- en buitenland. De communicatie over de Kust in het buitenland gebeurt in samenwerking met Toerisme Vlaanderen.

Vertel het verder

Via Facebook Via Twitter