Knokke-Heist bezoeken als toerist?
Ja Nee

Bisou Awards uitgereikt in Grand Casino Knokke-Heist

Op donderdag 6 november 2025 vulde het Grand Casino in Knokke-Heist zich met de nodige grandeur, glamour en vooral veel bruisend talent tijdens de tweede editie van de Bisou Awards, de Belgische awardshow voor influencers. Zo vielen Steffi Mercie en Elias Verwilt in de prijzen. Schepen van toerisme, citymarketing en sport Bert De Brabandere mocht de Bisou Award van Fitness & sport uitreiken aan Stien Edlund. Influencers zijn hot en nemen een steeds grotere plaats in, zowel in onze levens als in de maatschappij als geheel. 

De Bisou Awards weerspiegelen een duidelijke trend: Belgische influencers zijn talrijker en invloedrijker dan ooit, en hun faam gaat hand in hand met hun maatschappelijke impact. In totaal werden tijdens de uitreiking 15 winnaars bekroond in 14 uiteenlopende categorieën. Bekende namen zoals Stien Edlund en Jordy Arthur, schitterden naast nieuwe sterren als Alottelove en howtobesinglemetcharlotte. Sommigen raakten harten met hun authenticiteit, anderen inspireerden met hun creativiteit of zetten maatschappelijke thema’s krachtig op de kaart. De felbegeerde titel ‘Influencer van het Jaar’ ging naar Steffi Mercie , een categorie waarbij de peers (de genomineerde influencers) de uiteindelijke winnaar kozen. Dit jaar werden ook twee nieuwe categorieën geïntroduceerd: in Nature & Sustainability ging Juliet Bonhomme met een Bisou aan de haal, terwijl in Industry Achievement Average Rob en Gaelle Garcia Diaz werden bekroond. Zij hebben hun stempel op de sector gedrukt en mogen gerust als hoekstenen van de Belgische influencerwereld worden beschouwd.

Bisou For Brands 

Ook merken die samen met influencers creatieve en relevante campagnes neerzetten, werden in de spotlight gezet. De show, gepresenteerd door Sverre Denis en Shauna Dewit, werd live uitgezonden via Proximus Showcase. Zo bereikte de show een breed publiek dat ook thuis kon meegenieten van de magie van de avond. Je kan de show herbekijken op www.pickx.be .  

Een avond vol stijl en flair 

Het thema van dit jaar, A Royal Reawakening, bracht gedurfde silhouetten, elegantie en flamboyante creativiteit samen. Influencers schitterden in whimsical outfits, waardoor de avond een perfecte mix bood van royale glamour en moderne flair. Bekijk alle winnaars en foto’s op www.bisouawards.be 

“Ongelofelijk dat een event dat pas twee jaar bestaat nu al zo’n weerklank heeft in het hele land,” zegt Hannes Coudenys van het creatief bureau Hurae. “Mensen willen erbij zijn, we hebben zelfs plaats tekort. Influencers zijn vandaag meer dan ooit een van de krachtigste manieren om in tijden van fake news en volatiliteit een authentieke boodschap te brengen.”
 
Ook Dieter Veulemans, creatief directeur bij CityCubes, benadrukt de groeiende rol van creators: “Influencers zijn vandaag de creatieve motor achter merkbeleving. Met de Bisous Awards willen we hen, samen met onze partner Hurae, de spotlight geven die ze verdienen. Dit is een eigen initiatief waarin we enorm geloven en waarin we samen met onze partners in investeren zodat we de wereld kunnen tonen dat België helemaal mee is op de nieuwe manier van brand-experiences.”

Alle winnaars van de Bisou Awards 2025 

  • Bisous voor influencersInfluencer of the year: STEFFI MERCIE
  • Industry award FR: GAELLE GARCIA DIAZ
  • Industry award NL: AVERAGE ROB (Robert Van Impe)
  • Wellbeing & self care: HOW TO BE SINGLE MET CHARLOTTE (Charlotte Wilmssen)
  • Fitness & sport: STIEN EDLUND
  • Beauty & make-up: MAUREEN NAUDTS
  • Fashion & style: MONSIEUR ET MONSIEUR
  • Craft & Creativity: JORDY ARTHUR
  • Travel & adventure: KAMIELUS (Kamiel De Bruyne)
  • Entertainment: ELIAS VERWILT
  • F(r)amily & Relationships: AN-KATRIEN CASSELMAN
  • Education: A LOTTE LOVE (Lotte Sierens)
  • Food and tasting: LOUISE GOEDEFROY
  • Social impact: THE GREEN MONKI (Chloé Mikolajczak) 

Nature & Sustainability: JULIET BONHOMME 

Bisous voor brands 

  • Best Product Launch: Samsung X Cutting edge by OONA/BAAS
  • Best Long-term Partnership: The Creator-Led Smile strategy by Adshot x Smartphoto
  • Best Performing Campaign: Panos Smos Remix On Tour by Walkie Talkie
  • Best Social Impact by a Brand: Hartstarter & Rik Verheye and Pablo Andres by MMBSY and BERLIN
  • Best Niche Activation: STOX Energy Socks & Stien Edlund by NegenZestien Creator Agency 

 Over de Bisou Awards 

De Bisou Awards is een initiatief van CityCubes & Hurae die iets wilden creëren om de meest invloedrijke Belgen in de spotlight te zetten. Wat is een betere manier om je waardering voor influencers te tonen dan met een ‘bisou’ – een ondeugende, bemoedigende kus voor een vriend, een geliefde of iedereen die een positieve impact heeft op jouw leven.

Vertel het verder

Via Facebook Via Twitter