Knokke-Heist bezoeken als toerist?
Ja Nee

Ontwerpopdracht voor (ver)nieuwbouw van gemeentelijke basisschool Het Anker gegund

Het gemeentebestuur van Knokke-Heist heeft de ontwerpopdracht voor de realisatie van het nieuwe schoolgebouw van de gemeentelijke basisschool Het Anker gegund aan het architectenteam Cuypers & Q-OYO uit Antwerpen. Daarmee is een belangrijke en veelbelovende stap gezet in dit ambitieus project, waar het bestuur met veel goesting samen met het volledige schoolteam verder aan wil bouwen.

Tijdens de zomervakantie nemen het gemeentebestuur en de betrokken gemeentelijke diensten de tijd om het eerste schetsontwerp grondig te bestuderen en kennis te maken met het ontwerpteam. De basisstructuur van het bestaande schoolgebouw blijft in elk geval maximaal behouden. Tegelijk wordt Het Anker verder uitgebouwd tot het (groene) kloppende hart van Heist: een plek waar niet alleen kinderen en ouders zich thuis voelen, maar waar ook de buurt mee in verbinding staat.

Tijdens de bouwwerken zal het schoolteam tijdelijk lesgeven op een andere locatie. De mobiele leslokalen zullen vermoedelijk geplaatst worden op de site van stadion De Taeye, maar deze plannen moeten nog verder concreet uitgewerkt worden.

Bij de start van het nieuwe schooljaar zal het eerste schetsontwerp voorgesteld worden aan het schoolteam en hun stakeholders. Samen verfijnen ze het plan en draaien ze aan de laatste knoppen, met als doel tegen het einde van het kalenderjaar een finaal ontwerp te kunnen voorstellen én de concrete voorbereidingen op te starten voor de zoektocht naar een bouwteam.

Het gemeentebestuur kijkt er enorm naar uit om samen met alle betrokkenen verder vorm te geven aan dit project en is bijzonder enthousiast over de volgende stappen en de toekomst van Het Anker.  De plannen van het nieuwe schoolgebouw zullen ook eind dit jaar voor het brede publiek te bekijken zijn op de tentoonstelling Horizon 8300 in het Cultuurcentrum Scharpoord.  

Vertel het verder

Via Facebook Via Twitter