Knokke-Heist bezoeken als toerist?

Sociaal Huis

In het grote torengebouw in de wijk Heulebrug kan je terecht bij acht verschillende diensten, elk met hun eigen werking en openingsuren.

Onthaal Sociaal Huis

  • Een eerste onthaal voor de diensten in het Sociaal Huis
  • Basisinformatie en folders over welzijnsvragen
  • Afhalen doe-bonnenboekje
  • Inschrijven groepsaankoop groene stroom
  • Opladen budgetmeter gas en elektriciteit (EANDIS)

T: 050 530 900

sociaalhuis@knokke-heist.be

Infopunt

Welke energieleverancier is voor mij de goedkoopste?
Ik word ouder. Heb ik recht op extra tegemoetkomingen?
Mijn kind heeft een beperking. Waar hebben wij recht op?
Ik krijg papieren die ik niet altijd goed begrijp. Wie helpt mij?
Er zijn enkele facturen die ik niet direct kan betalen. Wat nu?
Mijn leven staat op zijn kop. Waar moet ik naar toe?

Naar het Infopunt Sociaal Huis Knokke-Heist!

Bij het Infopunt kun je terecht met al je hulp- en welzijnsvragen.
Wij helpen bijvoorbeeld met aanvragen van:

  • gemeentelijke premies
  • parkeerkaarten (voor personen met een handicap)
  •  financiële tegemoetkoming (voor personen met een handicap)
  • het Groeipakket
  • een afbetaalplan
  • het sociaal tarief
  • een zorgbudget voor zwaar zorgbehoevenden en voor ouderen met een zorgnood • studietoelagen voor hoger onderwijs Wij bemiddelen voor jou
  • met je waterbedrijf
  • met je gas- of elektriciteitsmaatschappij

Wij helpen met het vertalen en (her)formuleren van brieven en formulieren, gaan met jou op zoek naar de goedkoopste energieleverancier,… Kortom; je kunt bij ons terecht voor alles wat je sociale rechten aanbelangt.

Heb je een hulpvraag? Aarzel niet, stel ze! Als wij je niet kunnen helpen, begeleiden we je verder naar de juiste dienst.

Het Infopunt heeft nieuwe openingsuren:

Infopunt zonder afspraak:
Dinsdag, donderdag en vrijdag van 9 tot 11u30
Derde dinsdag van de maand van 16 tot 18 uur

Infopunt op afspraak:
Maandag- en woensdagvoormiddag
Elke werkdag vanaf 14 uur

Contact:
Kraaiennestplein 1 bus 1, 8301 Knokke-Heist
T 050 530 900
infopuntsociaalhuis@knokke-heist.be

Burgerzaken

  • Identiteitskaart, reispas, rijbewijs, uittreksel uit bevolkings- en strafregister, afschrift uit het register van de burgerlijke stand, aanvraag pensioen, afstempelen forumulier "C3 deeltijds".

 

Elke maandag en woensdag van 9 tot 12.30 en van 13.30 tot 16 uur, op afspraak.

OCMW

  • Financiële steun
  • Diverse tussenkomsten: medische kosten, vrije tijd, huur- en energie,...
  • Financiële steun -65
  • Financiële steun 65+
  • Thuiszorgdiensten

 

Op afspraak

T: 050 530 900
sociaalhuis@knokke-heist.be

Thuiszorgplatform

  • Cliëntoverleg
  • Wegwijs maken in het aanbod aan (thuiszorg)diensten

 

Op afspraak

T: 050 530 900
thuiszorgplatform@knokke-heist.be

Psychiatrisch expertiseteam Oostkust

  • Actief ondersteunen van eerstelijnsactoren om te komen tot vroegdetectie van ernstige psychische problemen.

Centraal aanmeldpunt bereikbaar op 050 446 770, van 8.30 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17.30 uur (uitgezonderd woensdag- en vrijdagnamiddag).

https://psychiatrischexpertiseteam.be/

Specifiek Knokke-Heist GSM 0479 04 57 99.

De Woonwinkel

 

Elke werkdag van 9 tot 11.30 uur (op afspraak)

T 050 530 930
woonwinkel@knokke-heist.be

T' Heist Best

 

Iedere dinsdag en donderdag van 9 tot 11.30 uur (op afspraak)

T 050 530 890
info@theistbest.be

Diensten.net

  • Poetsen, boodschappen en strijken met dienstencheques

 

Elke werkdag van 8 tot 12 uur.

T 050 530 968 of 050 530 969