Knokke-Heist bezoeken als toerist?
Ja Nee

Aanvraag evenement

Evenement organiseren

Bij de organisatie van een evenement komt heel wat kijken.

Het gemeentebestuur ondersteunt in de mate van het mogelijke alle organisatoren van evenementen die plaatsvinden op ons grondgebied. Maar organisatoren moeten vaak ook voldoen aan een aantal voorwaarden en verplichtingen zodat hun evenement veilig blijft en onnodige hinder zoveel mogelijk wordt vermeden. Onderstaand een overzicht van alle mogelijke ondersteuning en verplichtingen.

De aanvraag voor een toelating of melding van een evenement gebeurt minstens 30 dagen op voorhand via het aanvraagformulier.

Medische Risico Analyse Evenementen (MRAE)

Voor evenementen vanaf 1500 deelnemers/bezoekers gelijktijdig aanwezig, vraagt de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid aan de organisator om een medische risico analyse evenementen (MRAE) in te vullen.

Deze MRAE heeft als doel om een medisch advies te kunnen opmaken en de medische inzet te bepalen voor je evenement.

Van het MRAE volstaat het als organisator om deel 1 en 2 in te vullen. De andere delen zijn respectievelijk door de noodplanningscoördinator, de federale gezondheidsinspecteur of de EHBO-verantwoordelijke in te vullen.

Vul het document hieronder in en bezorg deze ten laatste 7 weken voor aanvang van je evenement aan noodplanning@knokke-heist.be.

Je kan het document downloaden via deze link.

De noodplancoördinator kijkt het formulier na, doet de nodige aanvullingen en stuurt deze voor advies door naar de FOD Volksgezondheid. Als organisator wordt je op de hoogte gebracht van het advies voor minimuminzet.

Bij vragen hierover, kan je de dienst noodplanning contacteren via noodplanning@knokke-heist.be of op het nummer 050 630 471.